De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Branded content via mobile devices

Rechten:

Branded content via mobile devices

Rechten:

Samenvatting

SAMENVATTING Superhero Cheesecake is een productiehuis gespecialiseerd in online en interactieve uitingen. Hierin streeft zij creativiteit, pixel perfectness en een solide productie na. Superhero Cheesecake ontwikkelt regelmatig mobiele branded content uitingen. Helaas ziet zij dat de uitingen niet altijd optimaal ingezet worden door de adverteerder. Om haar advies omtrent de ontwikkeling en inzet van mobiele branded content te versterken is dit onderzoek uitgevoerd. Het biedt de theoretische onderbouwing. De volgende probleem- en doelstelling zijn hierbij aangehouden: Probleemstelling: ‘Hoe kan branded content via mobile devices ingezet worden als geïntegreerd onderdeel van de marketingcommunicatiestrategie van een FMCG-merk en wat is uiteindelijk de effectiviteit (return on investment) hiervan voor het merk?’ Doelstelling: ‘Inzicht krijgen in het aanbod van Superhero Cheesecake op het gebied van branded content via mobile devices, de ontwikkelingen en trends op het gebied van branded content via mobile devices, de houding van adverteerders, experts en de doelgroep ten opzichte van branded content via mobile devices, het effect (return on investment) van branded content via mobile devices en in de huidige strategie van Duyvis om advies te geven over hoe een FMCG-merk (Duyvis) branded content via mobile devices kan inzetten als geïntegreerd onderdeel van de marketingcommunicatiestrategie.’ Middels desk- en fieldresearch zijn de inzichten uit de doelstelling verkregen en is een antwoord gevonden op de probleemstelling. De deskresearch bestond hierbij uit een literatuuronderzoek en online artikelen. De fieldresearch uit interviews met experts en adverteerders uit het vakgebied en paneldiscussies met de doelgroep van Duyvis. SUMMARY Superhero Cheesecake is a production company specialized in developing interactive and online advertising, also for mobile devices. When developing this content she regularly records the fact advertisers not optimally use this content in their strategy. The study was held to advise Superhero Cheesecake’s clients about the integration of branded content via mobile devices. It was drawn in use of the main question: ‘How is it possible for a brand to integrate branded content through mobile devices in its current marketing strategy (for a brand in the Fast Moving Consumer Good market) and what is the return on investment of this phenomenon for a brand? To answer this question research was done using desk and field research. Desk research consists of online articles. Field research has been done by interviews with professionals, brands and the target group from Duyvis.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk