De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Social media in de non-profitsector

Rechten:

Social media in de non-profitsector

Rechten:

Samenvatting

In deze scriptie is antwoord gegeven op de vraag: ‘Wat is het belang van social media in de non-profitsector en hoe kan Wereld Waternet (WWn) door gebruik van social media haar stakeholders informeren en inspireren om een bijdrage in kennis en/of kunde te willen leveren aan de werkzaamheden van WWn?’ De stichting WWn houdt zich bezig met het oplossen van de waterproblematiek in de wereld door het leveren van kennis en expertise aan de lokale waterinstanties en overheden, zodat deze zelf de waterproblemen in eigen land kunnen oplossen. WWn is gevestigd in Nederland en op dit moment actief in zeven partnerlanden. Het communicatiedoel van WWn is om haar communicatiedoelgroep te informeren, inspireren en mobiliseren. Met haar communicatie richt WWn zich tot stakeholders in binnen- en buitenland bestaande uit experts en deskundigen, alliantiepartners en (potentiële) financiers. Om haar communicatiedoel te bereiken communiceert WWn proactief en maakt zij gebruik van diverse communicatiemiddelen. Transparantie is voor WWn een focuspunt in 2012. Social media kunnen hier een goede bijdrage aan leveren voor WWn.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingMedia, Informatie en Communicatie
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2013
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk