De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

“The American Dream” abroad : Amerikaanse modebedrijven op Nederlandse bodem

Rechten:

“The American Dream” abroad : Amerikaanse modebedrijven op Nederlandse bodem

Rechten:

Samenvatting

SAMENVATTING In dit onderzoeksrapport zal er dieper worden ingegaan op de cultuurverschillen tussen Amerika en Nederland. Wat voor invloed hebben Amerikaanse cultuurkenmerken op Amerikaanse modebedrijven? En in hoeverre moet deze aangepast worden binnen de Nederlandse cultuur? - Ter introductie is er onderzoek gedaan naar beide culturen. Als resultaat van dit cultuuronderzoek, zijn er drie kenmerken uitgekozen waar de Amerikaanse en Nederlandse cultuur zeer in verschillen. - Als volgende stap, zijn er drie Amerikaanse modebedrijven onderzocht (Abercrombie & Fitch, Tommy Hilfiger & Steve Madden). […] Vervolgens zijn drie invloedrijke Amerikaanse bedrijven (Apple, McDonald’s & Coca Cola) onderworpen aan dezelfde aspecten als de modebedrijven. ONDERZOEKSVRAAG In hoeverre zouden succesfactoren van een Amerikaans modebedrijf aangepast moeten worden in een Nederlandse cultuur? DEELVRAGEN Wat wordt er verstaan onder een Amerikaanse cultuur? Wat wordt er verstaan onder een Nederlandse cultuur? Wat zijn de cultuurverschillen tussen Amerika en Nederland? Wat zijn de succesfactoren van Amerikaanse modebedrijven?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk