“The American Dream” abroad : Amerikaanse modebedrijven op Nederlandse bodem
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
“The American Dream” abroad : Amerikaanse modebedrijven op Nederlandse bodem
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
SAMENVATTING In dit onderzoeksrapport zal er dieper worden ingegaan op de cultuurverschillen tussen Amerika en Nederland. Wat voor invloed hebben Amerikaanse cultuurkenmerken op Amerikaanse modebedrijven? En in hoeverre moet deze aangepast worden binnen de Nederlandse cultuur? - Ter introductie is er onderzoek gedaan naar beide culturen. Als resultaat van dit cultuuronderzoek, zijn er drie kenmerken uitgekozen waar de Amerikaanse en Nederlandse cultuur zeer in verschillen. - Als volgende stap, zijn er drie Amerikaanse modebedrijven onderzocht (Abercrombie & Fitch, Tommy Hilfiger & Steve Madden). […] Vervolgens zijn drie invloedrijke Amerikaanse bedrijven (Apple, McDonald’s & Coca Cola) onderworpen aan dezelfde aspecten als de modebedrijven. ONDERZOEKSVRAAG In hoeverre zouden succesfactoren van een Amerikaans modebedrijf aangepast moeten worden in een Nederlandse cultuur? DEELVRAGEN Wat wordt er verstaan onder een Amerikaanse cultuur? Wat wordt er verstaan onder een Nederlandse cultuur? Wat zijn de cultuurverschillen tussen Amerika en Nederland? Wat zijn de succesfactoren van Amerikaanse modebedrijven?

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | AMFI - Amsterdam Fashion Institute |
Afdeling | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2013 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |