De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Verbal identity & the untapped potential of language in branding

Rechten:

Verbal identity & the untapped potential of language in branding

Rechten:

Samenvatting

QUOTE With this book, I hope to undertake this mission: to inspire others and bring attention to the power and effect that a set of carefully constructed words can have on people, branding and the wonderful world of fashion. TABLE OF CONTENTS (1) Introduction: branding; verbal identity; brand naming; storytelling & inception story; brand language; taglines & slogans; messaging. – (2) Verbal identity in fashion: diesel case study; converse case study; levi’s case study. – (3) Main players: Landor Associates; Interbrand. - (4) Framework

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk