De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Kijk! Mijn familie : Een onderzoek naar de wensen en behoeften van gezinnen rondom de programmering van een cultureel evenement

Rechten:

Kijk! Mijn familie : Een onderzoek naar de wensen en behoeften van gezinnen rondom de programmering van een cultureel evenement

Rechten:

Samenvatting

Ter afronding van mijn opleiding Redactie Media Productie (RMP) aan de Hogeschool van Amsterdam is onderzoek gedaan voor Fotoweek, een stichting die culturele evenementen organiseert. De organisatie van deze stichting staat met alle beoogde doelgroepen in contact, alleen het contact met gezinnen met jonge kinderen ontbreekt. Hierdoor beschikt Fotoweek over geen inhoudelijke kennis over deze groep. Om toch de landelijke programmering te optimaliseren, is het gewenst de wensen en behoeften van deze doelgroep te achterhalen. Hierdoor wordt het namelijk mogelijk om de programmering optimaal te laten aansluiten bij de wensen en behoeften van die doelgroep. Aan de hand van bovenstaande probleemstelling, is de doelstelling van dit onderzoek geformuleerd, te weten: inzicht verkrijgen in de wensen en behoeften van voornoemde doelgroep. Op zijn beurt vormen de probleem- en doelstelling de aanleiding voor een doelgroeponderzoek waarbij de volgende vraagstelling centraal staat: Wat zijn de wensen en behoeften van de doelgroep, gezinnen met minimaal één kind jonger dan 12 jaar, van Fotoweek ten aanzien van de programmering van een cultureel evenement? Doormiddel van field- en deskresearch wordt in dit rapport naar een antwoord op deze vraag gezocht. Om zo vervolgens een advies te formuleren rondom de landelijke programmering,

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk