De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Social mediastrategie : Notice Branded Media

Rechten:

Social mediastrategie : Notice Branded Media

Rechten:

Samenvatting

Het rapport gaat over hoe Notice Branded Media social media kan inzetten met behulp van een social mediastrategie. Notice Branded Media is een mediabedrijf dat gespecialiseerd is in het aanbieden van diensten op het gebied van digitale media. Notice Branded Media – hierna te noemen ‘Notice’ – biedt onder andere instore video (narrowcasting) en instore radio aan voor bedrijven over de hele wereld. De bevindingen uit de deskresearch, de afgenomen enquête bij een selectie huidige klanten van Notice en de diepte-interviews met de drie experts komen grotendeels met elkaar overeen. Zo zijn er duidelijke conclusies te trekken en antwoorden te geven op de probleemstelling. De probleemstelling luidt: “Hoe moet Notice Branded Media social media inzetten in de B2B-omgeving door middel van een social mediastrategie om extra business te genereren in de vorm van meer directe conversie, vergroting van de naamsbekendheid, creëren van een positieve online reputatie en meer communicatie en interactie met de huidige en potentiële doelgroep?” Social media en doelgroep De grote hoeveelheid smartphones en tablets zorgt ervoor dat bijna iedereen altijd en overal online is. Social media zijn een onderdeel van ons leven geworden, dus ook van de huidige en potentiële klanten van Notice. Een belangrijke vraag is: wat willen de klanten? Je moet inventariseren waar de klanten van Notice zich bevinden op het sociale netwerk. Wat vinden zij belangrijk? Waarom volgen ze een organisatie via social media? Uit de afgenomen enquête blijkt dat de huidige klanten van Notice positief zijn over social media in het algemeen en over het inzetten van social media door een organisatie. Social mediakanalen en contentstrategie Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube zijn de grootste en populairste social mediakanalen anno 2013. Notice zal zich in de eerste instantie op deze kanalen gaan richten. Uit de enquête blijkt dat de meeste respondenten zich dagelijks bevinden op deze vier social mediakanalen. Om de huidige klanten van Notice tevreden te houden en nieuwe klanten aan te trekken, moet Notice zorgen voor een continue stroom aan interessante en relevante content op de verschillende social mediakanalen. Notice moet ‘open’ staan voor het ontvangen van nieuwe inzichten en om kennis te delen om zo nieuwe klanten binnen te halen en nieuwe contacten te leggen. Sociale invloedmarketing en SIM-stem Social media zijn inzetbaar als marketinginstrument en als extra communicatiekanaal voor Notice. Sociale invloedmarketing (SIM) helpt hier een handje bij. Steeds meer organisaties gaan aan de slag met social media. Notice kan – als marktleider in het aanbieden van narrowcasting – niet achterblijven. Wie gaat social media beheren en wie gaat Notice vertegenwoordigen via social media? Kortom: wie wordt de SIM-stem van Notice? Wie kan deze rol het beste gaan vervullen? Planning Notice moet een duidelijke en realistische planning maken. Wanneer moet wat gebeuren? De planning die voor Notice relevant kan zijn, is te vinden in het hoofdstuk ‘Advies – social mediastrategie’ van het originele rapport.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk