De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een unieke BBROOD beleving

Rechten:

Een unieke BBROOD beleving

Rechten:

Samenvatting

BBROOD ziet zichzelf als een eigentijdse bakkerswinkel en is met zes vestigingen in Amsterdam de afgelopen jaren snel gegroeid. Het concept is vijf jaar geleden bedacht aan de keukentafel van de vierde generatie industriële bakkersfamilie Pater in Avenhorn met als doel de moderne burgers opnieuw laten zien hoe brood gebakken wordt, laten zien dat brood niet aan de boom groeit. BBROOD heeft op dit moment geen sterke merkidentiteit, dit komt mede doordat zij geen positionering hebben die fungeert als fundament voor het merk. Daarnaast heeft het merk BBROOD ‘een unieke broodbeleving’ als missie opgesteld richting de consument. Een dergelijk belofte moet terug te vinden zijn in het DNA van het merk. Dit lijkt ook nog niet helemaal tot zijn recht te komen. BBROOD is nog te veel een ‘open merk.’ Dat is onnodig omdat zij als merk zo veel meer te bieden hebben en de bouwstenen hiervoor in huis hebben. Waar de consument voorheen de keus had uit het bakkertje op de hoek of de broden van de supermarkt, is hier de laatste jaren een ‘nieuwe generatie bakkers’ ontstaan. Deze bakkers, waar BBROOD ook onder valt, hebben een heel klein aandeel binnen de totale broodmarkt. In dit perspectief kunnen deze bakkerijen als niche worden gezien. Een nichemarkt die een hele specifieke doelgroep trekt.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk