De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een sociale glamourwereld

Rechten:

Een sociale glamourwereld

Rechten:

Samenvatting

Ik heb voor het vrouwentijdschrift Glossy onderzocht hoe zij sociale media optimaal kunnen inzetten om een band met lezeressen op te bouwen. Glossy loopt op het gebied van sociale media ver achter als je kijkt naar de directe concurrenten. Dit komt voornamelijk omdat er niemand binnen de redactie verantwoordelijk is voor het onderhouden van de diverse accounts. Een misgelopen kans, want uit onderzoek is inmiddels wel gebleken dat sociale media een positieve boost aan een bedrijf kunnen geven. Bovendien begeeft 80% van de Nederlanders zich op sociale media, een perfecte plek dus om de consument te ontmoeten. En die consumenten heeft Glossy hard nodig. De oplagecijfers van het magazine zijn de afgelopen jaren namelijk hard teruggelopen. Het glamourblad wil graag weten of en zo ja, op wat voor manier sociale media het tij kunnen keren. Dit gaf de aanleiding voor dit onderzoek, waarbij de volgende probleemstelling beantwoord moest worden: Op welke manier kan het vrouwenmagazine Glossy sociale media inzetten om een relatie met haar doelgroep aan te gaan om zo een sterkere merknaam te creëren? Doel van dit onderzoek was inzicht geven in het sociale mediagebruik van de Glossy-doelgroep, om zodoende advies te geven over op welke manier sociale media kunnen bijdragen aan een sterkere Glossy-beleving voor de doelgroep van het vrouwenmagazine, waardoor een sterkere merknaam gecreëerd kan worden.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingMedia, Informatie en Communicatie
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2013
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk