Een sociale glamourwereld
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Een sociale glamourwereld
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Ik heb voor het vrouwentijdschrift Glossy onderzocht hoe zij sociale media optimaal kunnen inzetten om een band met lezeressen op te bouwen. Glossy loopt op het gebied van sociale media ver achter als je kijkt naar de directe concurrenten. Dit komt voornamelijk omdat er niemand binnen de redactie verantwoordelijk is voor het onderhouden van de diverse accounts. Een misgelopen kans, want uit onderzoek is inmiddels wel gebleken dat sociale media een positieve boost aan een bedrijf kunnen geven. Bovendien begeeft 80% van de Nederlanders zich op sociale media, een perfecte plek dus om de consument te ontmoeten. En die consumenten heeft Glossy hard nodig. De oplagecijfers van het magazine zijn de afgelopen jaren namelijk hard teruggelopen. Het glamourblad wil graag weten of en zo ja, op wat voor manier sociale media het tij kunnen keren. Dit gaf de aanleiding voor dit onderzoek, waarbij de volgende probleemstelling beantwoord moest worden: Op welke manier kan het vrouwenmagazine Glossy sociale media inzetten om een relatie met haar doelgroep aan te gaan om zo een sterkere merknaam te creëren? Doel van dit onderzoek was inzicht geven in het sociale mediagebruik van de Glossy-doelgroep, om zodoende advies te geven over op welke manier sociale media kunnen bijdragen aan een sterkere Glossy-beleving voor de doelgroep van het vrouwenmagazine, waardoor een sterkere merknaam gecreëerd kan worden.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Media, Informatie en Communicatie |
Afdeling | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2013 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |