De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ledenwerving VPRO via social media

Rechten:

Ledenwerving VPRO via social media

Rechten:

Samenvatting

SAMENVATTING: De VPRO heeft twee problemen: het aantal leden loopt al jaren terug en de gemiddelde leeftijd van de leden is erg hoog. De VPRO wil daarom nieuwe leden werven. Het doel is om minimaal 25.000 nieuwe leden te werven in de periode september 2013 tot en met april 2014. In april vindt er namelijk weer een ledentelling plaats. Er is gekozen voor de doelgroep 25-35 jarigen omdat er kansen liggen bij mensen onder de 35 jaar en de VPRO zich wil richten op 25-plussers. Van de internetgebruikers (van 25-35 jaar) blijkt 87% social media te gebruiken. Dit gegeven kan de VPRO natuurlijk niet links laten liggen. De hoofdvraag voor het onderzoek is: 'Hoe ziet de social media strategie, om meer leden te werven in de doelgroep 25-35 jaar, er in de periode november 2013 tot en met april 2014 uit?'. Met het onderzoek zijn een aantal interessante kansen naar voren gekomen, zoals dat social media fans openstaan voor het afsluiten van een lidmaatschap via social media. Het is daarom van belang dat de VPRO (meer) gaat investeren in social media. Het advies is om verschillende vormen van ledenwerving in te zetten, zoals een externe pagina, gepersonaliseerde aanbiedingen en advertenties. SUMMARY: The VPRO has two problems: the number of members has decreased for years and the average age of the members is very high. Therefore the VPRO wants to recruit new members. The target is to recruit at least 25,000 new members in the period from September 2013 until April 2014. April is important because a membership count will take place. Research shows there are opportunities for people 35 and under. VPRO wants to focus on members aged 25+, therefore the target group of 25-35 year is defined. 87% of the internet users (from 25-35 years) use social media. These are facts the VPRO can't ignore. The main question for the study is: "What should be the best media strategy, to increase the number of members in the target group 25-35 years, in the period from November 2013 until April 2014?". There are a number of online opportunities for the VPRO. One of them is that social media fans of the VPRO are willing to apply for a membership throughout social media. Therefore it is important that the VPRO will invest (more) in social media. It is advisible to use different ways for the membership recruitment, like an external page, personalized offers and ads.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingMedia, Informatie en Communicatie
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2014
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk