De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ouders van transgender adolescenten: Hoe kan een interactieve media toepassing een bijdrage leveren aan de acceptatie en begripsvorming bij ouders van transgender adolescenten?

Rechten:

Ouders van transgender adolescenten: Hoe kan een interactieve media toepassing een bijdrage leveren aan de acceptatie en begripsvorming bij ouders van transgender adolescenten?

Rechten:

Samenvatting

Voor transgender kinderen en jongeren is het leven in een man-vrouw dichotomie maatschappij een lastige opgave. Deze kinderen voelen een sterk gevoel van onbehagen over hun aangeboren (biologische) geslacht. Transgender kinderen en jongeren die zich niet fijn voelen met hun aangeboren gender, kunnen enorm veel last hebben van onbegrip en verzet van familie. Zij voelen zich niet begrepen en kunnen niet zijn wie ze willen zijn. Een gevolg hiervan kan zijn dat deze kinderen zich niet hetzelfde kunnen ontplooien als ‘normale’ kinderen en ongelukkig met zichzelf worden. Het doel dat uit deze probleemstelling is geleidt: Het ontwikkelen van een interactieve media uiting die de ouders van transgender adolescenten kan helpen om hun kinderen beter te begrijpen. Hierdoor hoop ik dat de ouders steun kunnen vinden en zichzelf kunnen onderwijzen zodat ze weten hoe ze hun kind kunnen ondersteunen.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2014
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk