De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Privé mediagebruik binnen de studieomgeving

Rechten:

Privé mediagebruik binnen de studieomgeving

Rechten:

Samenvatting

SAMENVATTING: In deze studie wordt er gekeken naar niet-taakgerelateerd mediagebruik binnen de studieomgeving. Aan de hand van literatuuronderzoek, kwantitatief (enquêtes) en kwalitatief (interviews) onderzoek wordt het mediagebruik van hbo-studenten binnen de studieomgeving in kaart gebracht en de houding, kennis en attitude ten opzichte van dit gedrag onderzocht. Vervolgens wordt er aan de hand van onderzoeksresultaten een advies geformuleerd voor een op te zetten mediacampagne die studenten helpt effectiever en mediawijzer te studeren door hen te leren ze zich te focussen en te concentreren, beloningen uit te stellen en te begrijpen wanneer mediagebruik gepast is en wanneer mediagebruik het leerproces negatief kan beïnvloeden. SUMMARY In this report we take a closer look at non-study-related media use within the study area. Using literature research, quantitative (surveys), and qualitative (interviews) research methods, we investigated the media consumption of Dutch HBO-students within the study area and mapped their knowledge of and attitude toward this behaviour. Based on these results we designed a layout for a media campaign, which helps students study more effectively and responsibly by teaching them how to focus and concentrate, how to postpone rewards, how to understand when it is beneficial to use media, and when media consumption can negatively affect the study process.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2014
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk