De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Girlscene Online video

Rechten:

Girlscene Online video

Rechten:

Samenvatting

SAMENVATTING Girlscene.nl is de grootste community in Nederland voor meiden tussen de 14 en 24 jaar die geïnteresseerd zijn in mode, beauty en lifestyle. Maar ondanks de hoogste bezoekersaantallen in haar geschiedenis valt de opkomst van video niet te negeren. Om de concurrenten bij te blijven is er onderzoek gedaan naar de wensen en behoeften van de Girlscene lezeres wat betreft video’s voor de website van Girlscene. Daarom wordt in dit onderzoek de volgende probleemstelling behandeld: ‘Hoe ziet een format voor instructievideo’s bestemd voor mode, beauty en lifestyle website Girlscene eruit dat inspeelt op de wensen en behoeften van de lezeressen?’ Na het lezen van dit rapport is het mogelijk om video’s succesvol te implementeren en tegelijkertijd de bezoekersaantallen te boosten richting 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Tot slot is er een zelfgeproduceerde video bij dit rapport gevoegd om te tonen hoe een Girlscene video eruit moet zien. De probleemstelling is beantwoord met behulp van deskresearch en fieldresearch. Laatstgenoemde bestaat uit zowel kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Er zijn in totaal vier diepte-­‐interviews afgenomen. Verder is er een enquête uitgezet en een panelgesprek georganiseerd om erachter te komen wat de wensen en behoeften zijn van de Girlscene lezeressen met betrekking tot video’s. De belangrijkste conclusies zijn dat Girlscene één keer per week een video in HD-­‐kwaliteit moet uploaden die drie tot maximaal vijf minuten duurt. De videogenres die voor Girlscene van toepassing zijn, zijn productdemonstratie, product review, branded entertainment (gesponsorde content), contentmarketingvideo (how to) en vlog. How to en DIY video’s zijn veruit het populairst onder de doelgroep. De Girlscene lezeres ziet graag make-­‐up tutorials, outfit lookbooks, shoplogs en DIY’s. Daarnaast moet de presentatie van de video voor de rekening van het redactielid worden genomen dat de meeste kennis en ervaring heeft met het onderwerp. De setting waarin gefilmd wordt speelt tot slot een belangrijke rol. Het moet een warme, gezellige en sfeervolle omgeving zijn. De voorkeur gaat uit naar filmen in de woonkamer of slaapkamer. Tot slot is er een zogeheten Get Ready With Me-­‐video geproduceerd dat goed aansluit op de resultaten van dit onderzoek. De beauty video is door de Girlscene lezeressen beoordeeld met een 8 gemiddeld. Verderop in het rapport is de video en het bijbehorende format terug te vinden. SUMMARY Girlscene.nl is the largest Dutch community for girls aged 14-­‐24 who are interested in fashion, beauty and lifestyle. Despite having the highest number of unique visitors per month in its history, there is still one thing Girlscene can not ignore: the rise of online video. It is important to keep track of rivals and above all, to get to know the needs and desires of Girlscene visitors. Therefore, the research question of this paper is ‘How does a format of instructional videos for fashion, beauty and lifestyle Girlscene look like to meet the needs and desires of visitors?’ Lastly, this paper includes a self-­‐produced video which shows how a Girlscene video should look like. The research question is answered through literary study and quantitative and qualitative field research. The quantitative field research consists of four in depth interviews and a panel discussion. The qualitative field research consists of a survey. The main conclusions are the following. Upload a three to five minute HD video every week. Video genres which apply to Girlscene are product demonstration, product review, branded entertainment (sponsored content), content marketing (how to) and vlog. How to and DIY videos are by far the most popular videos for Girlscene’s target audience. They would like to see make up tutorials, outfit lookbooks, haul videos and DIYs. The presenter should be the editor who has the most knowledge about the subject of the video. Furthermore, setting plays an important role. The background and atmosphere in the filming area has to be warm and inviting. So, filming could be done in a living room or bedroom, according to Girlscene visitors. Lastly, this paper includes a self-­‐produced video. It is a so called Get Ready With Me video which is a video the target audience would like to see. This beauty video is reviewed during the panel discussion and two in-­‐depth interviews. The self-­‐produced video has been given an 8 out 10 mark. See this video and the accompanying format further on in this paper.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2014
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk