De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Free publicity strategieën voor De Strakke Hand

Rechten:

Free publicity strategieën voor De Strakke Hand

Rechten:

Samenvatting

SAMENVATTING Grafisch bedrijf De Strakke Hand wil free publicity gaan gebruiken om nieuwe opdrachten te verwerven. Om te bepalen wat succesfactoren van de hedendaagse free publicity strategie voor de grafische ontwerper van De Strakke Hand kunnen zijn, is zowel deskresearch als fieldresearch gedaan. Allereerst is via deskresearch een model ontwikkeld waarin alle free publicity mediakanalen schematisch zijn beschreven. Daarnaast is via deskresearch een vijftal bedrijven onderzocht die zich op hetzelfde vakgebied als De Strakke Hand bewegen. Er is vooral gekeken naar de free publicity die deze bedrijven weten te generen. Vervolgens is middels het afnemen van interviews (fieldresearch) bij een vijftal startende ondernemingen onderzocht welke mogelijkheden zij zien om free publicity te verkrijgen. Ter completering is aan een vijftal experts op het gebied van marketing en communicatie gevraagd wat zij zien als succesfactoren voor free publicity. De succesfactoren van free publicity die uit de verschillende deelonderzoeken naar voren komen, zijn onder te verdelen in product/bedrijf/service, content en promotie. Deze succesfactoren zijn opgenomen in een model. Dit model vormt de basis voor het advies dat aan De Strakke Hand wordt gegeven. De Strakke Hand wordt geadviseerd om zoveel free publicity kanalen te gebruiken als hij aankan, zich vooral te richten op de visuele mediakanalen en de beide ontwikkelde modellen te gebruiken om free publicity strategieën in te zetten. SUMMARY The graphic designers company ‘De Strakke Hand’ wants to start using free publicity in order to attract new business. To determine what could be the factors for success of a free publicity strategy for the graphic designer a desk and field research have been carried out. Firstly via desk research a model was created in which all free publicity media channels are described. Secondly and also by desk research five companies were reviewed on the same working area as ‘De Strakke Hand’. In the field research five entrepreneurs were interviewed. They were asked which opportunities they saw to get free publicity. In completing the research five experts in the field of marketing and communication were asked what they consider as factors for success. The factors for success of free publicity resulting from multiple research can be divided into three groups: the product/company/service, content and promotion. These factors for success are adopted in a model. This model forms the basis for the advice given to ‘De Strakke Hand’. ‘De Strakke Hand’ would be advised to use as much free publicity channels as possible with emphasis on visual media channels. Insight into the newly created models makes it possible to deploy them for free publicity strategies.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2014
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk