SwatchLove
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
SwatchLove
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De doelgroep bestaat uit meisjes en jonge vrouwen tussen de 16 en 23 jaar. Deze meisjes zijn regelmatig tot dagelijks bezig met make-up en spenderen ook veel tijd online. Deze tijd vullen ze met het zoeken naar geschikte producten om te kopen, het bekijken van nieuws over nieuwe producten en het bekijken van de mening van anderen over het product. De doelgroep haalt deze informatie van veel verschillende kanalen zoals nieuwsbrieven, blogs, youtube en fora. De belangrijkste obstakels waar de doelgroep tegenaan loopt tijdens het zoeken, zijn de kwaliteit van de foto en het gebrek aan informatie, blijkt uit vraaggesprekken. Een swatch in direct zonlicht kan veel feller en glinsterender lijken dan het product eigenlijk is. Merken maken hier vaak gebruik van om het product beter over te laten komen dan het daadwerkelijk is. Om een oplossing voor dit probleem te vinden besloot ik mijn afstudeerproject hier aan te wijden. Hopelijk is het mogelijk om uiteindelijk het ontworpen platform te laten bouwen en in gebruik te nemen.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Communication and Multimedia Design |
Afdeling | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2014 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |