De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie
Rechten:

SwatchLove

Rechten:

Samenvatting

De doelgroep bestaat uit meisjes en jonge vrouwen tussen de 16 en 23 jaar. Deze meisjes zijn regelmatig tot dagelijks bezig met make-up en spenderen ook veel tijd online. Deze tijd vullen ze met het zoeken naar geschikte producten om te kopen, het bekijken van nieuws over nieuwe producten en het bekijken van de mening van anderen over het product. De doelgroep haalt deze informatie van veel verschillende kanalen zoals nieuwsbrieven, blogs, youtube en fora. De belangrijkste obstakels waar de doelgroep tegenaan loopt tijdens het zoeken, zijn de kwaliteit van de foto en het gebrek aan informatie, blijkt uit vraaggesprekken. Een swatch in direct zonlicht kan veel feller en glinsterender lijken dan het product eigenlijk is. Merken maken hier vaak gebruik van om het product beter over te laten komen dan het daadwerkelijk is. Om een oplossing voor dit probleem te vinden besloot ik mijn afstudeerproject hier aan te wijden. Hopelijk is het mogelijk om uiteindelijk het ontworpen platform te laten bouwen en in gebruik te nemen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2014
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk