Online Reputatie Management
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Online Reputatie Management
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Er is een nieuwe fase aangebroken in reputatiemanagement met een omgeving die de druk opvoert, maar ook met kansen voor organisaties die hiermee goed weten om te gaan. Iedere organisatie moet leren omgaan met een nieuwe online communicatie realiteit. De online reputatie van een bedrijf is een belangrijk managementtool. Online reputatiemanagement kost veel tijd, maar dat is het zeker waard. Dit resulteert namelijk uiteindelijk in betere verkoopcijfers en hogere bezoekersaantallen. Reputatiemanagement begint van binnenuit en de start ligt vanaf het begin tot het einde in de betrokkenheid van de organisatie. Ook alle individuele medewerkers zullen de identiteit en kernwaarden moeten doorleven en actief uitdragen. Een goede reputatie is van strategische waarde voor een bedrijf of organisatie. Ze vormt een sterk onderscheidend en een niet te imiteren kenmerk voor een organisatie. Organisaties met een sterke reputatie krijgen, naar mijn mening, een voorsprong in de markt. ORM is het continue monitoren, gebruiken en inzetten van diverse online publicaties over het bedrijf. Het doel van ORM is het verkrijgen of behouden van een goede reputatie.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Communication and Multimedia Design |
Afdeling | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2014 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |