De behoefte aan content via social media
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De behoefte aan content via social media
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
SAMENVATTING Dit rapport is een verslaglegging van een onderzoek naar de behoefte aan content van de relaties van Tinc via social media. De opdrachtgever is Tinc PR & Events B.V., een lifestyle PR-bureau in Amsterdam. De doelstelling van dit rapport is inzicht geven in de behoefte van de relaties van Tinc aan content via social media om zo een advies te geven over een effectieve inzet van social media om de relaties van Tinc te voorzien in hun informatiebehoefte en meer betrokkenheid te creëren. Om antwoord te krijgen op deze vraag zijn er diepte-interviews afgenomen met de relaties van Tinc. Daarnaast zijn de trends en ontwikkelingen op het gebied van social media geanalyseerd, nieuwe socialmediakanalen onder de loep genomen en de redenen waarom we content delen onderzocht. Het eindrapport zal bestaan uit een advies over een effectieve inzet van social media voor Tinc en een ‘social media bijbel’ in de vorm van een PowerPointpresentatie met daarin een gericht advies voor hun socialmediastrategie.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Media, Informatie en Communicatie |
Afdeling | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2014 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |