De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Passieve woordkennis als actieve invloed op tekstbegrip: de Delphi- methode toegepast op leerplanontwikkeling

Rechten:

Passieve woordkennis als actieve invloed op tekstbegrip: de Delphi- methode toegepast op leerplanontwikkeling

Rechten:

Samenvatting

In 2010 werden er op een RSG zorgen uitgesproken over de eindexamenresultaten van de vwo-leerlingen, onder meer voor het vak Engels. De gemiddelde scores voor dit tekstbegrip examen zaten op of onder het landelijk gemiddelde, terwijl de school zich tot doel stelt steevast hoger dan het landelijk gemiddelde uit te komen Binnen de vaksectie Engels is gesproken over mogelijke oorzaken van en remedies voor de tegenvallende resultaten. Van de diverse suggesties was er één die ik nader wilde bestuderen: de hypothese dat het de vwo examenkandidaten ontbrak aan de woordenschat die nodig is om de examenteksten terdege te begrijpen en er vragen over te beantwoorden. Ook de schoolleiding vond dit een belangwekkende vraag en verzocht mij dit tot onderwerp van mijn afstudeeronderzoek te maken.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutOnderwijs en Opvoeding
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeMasterscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk