De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Mode & massaconsumptie : het verband tussen de huidige massaconsumptiemaatschappij en ons kleedgedrag

Rechten:

Mode & massaconsumptie : het verband tussen de huidige massaconsumptiemaatschappij en ons kleedgedrag

Rechten:

Samenvatting

QUOTE “We’re living in a world where mass consumption is a big factor in our lives. We buy a lot, even things that we don’t need. But to add up to our desire to buy, a lot of misery is going on and a lot of people and nature suffers in order to keep us ‘happy’. Even though we are aware of what happens in the world to keep us happy, we don’t really want to see it. We ignore the fact that there is infant labor, bad working environments and circumstances etc. and keep on buying what we want. We are losing our minds in the [hodgepodge] of what’s offered to us. We’re flying over the cuckoo’s nest - and we don’t even notice. - Our perception of reality is distorted, alienated and ignored. We’re living in a reality but ignore half of what that reality exists of. With this collection I want to make people aware of what we’re doing, so they can decide themselves if they want to do something about it. To convey my message I refer to three main aspects in my collection: Dadaism, the Renaissance period and the ‘Jordaan’.” ONDERZOEKSVRAGEN 1. wat houdt de massaconsumptiemaatschappij waar we tegenwoordig in leven in? – 2. Hoe is de mode veranderd sinds de massaconsumptiemaatschappij? – 3. Op wat voor manier zijn de veranderingen in de mode te verklaren door het ontstaan van de massaconsumptiemaatschappij?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk