De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een onderzoek naar woordenschatonderwijs op basisschool de Achthoe

Rechten:

Een onderzoek naar woordenschatonderwijs op basisschool de Achthoe

Rechten:

Samenvatting

Schoolsucces is in het kader van de kennismaatschappij die Nederland wil zijn een belangrijk beleidsspeerpunt vanuit de overheid. Een grote woordenschat is volgens verschillende onderzoeken een voorwaarde voor schoolsucces omdat kennis van woorden invloed heeft op alle vakken. Een gebrek aan woordkennis heeft dus een negatief effect op de leerprestaties van kinderen. Dat maakt woordenschat tot de kern van het onderwijs (Van den Nulft & Verhallen, 2010). In dit onderzoek is daarom onderzocht hoe volgens een theoretisch onderbouwde didactiek, betekenisvol woordenschatonderwijs in de bovenbouw van de Achthoek kan worden gegeven waarbij rekening wordt gehouden met aansluiting bij de didactiek die momenteel in de onderbouw wordt toegepast.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutOnderwijs en Opvoeding
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk