De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Retail concept voor SuperTrash Girls

Rechten:

Retail concept voor SuperTrash Girls

Rechten:

Samenvatting

QUOTE 1 “[…] SuperTrash Girls. Een collectie voor meisjes die net zo fashionable willen zijn als de grown ups. De producten van SuperTrash Girls staan voor een luxury lifestyle, geïnspireerd op de wereld van de power woman.” – QUOTE 2: “Store = Stage = Hangout”. AANLEIDING SuperTrash Girls richt zich op een te grote doelgroep (6-16 jaar). De verschillen tussen meisjes (6-12 jaar) en tieners (12-16 jaar) zijn te groot om deze op dezelfde manier te benaderen. De focus ligt nu op meisjes tussen de 6 en 12 jaar. - Op de kinderafdeling van de Bijenkorf worden de producten voor kinderen van 6 tot 12 jaar niet goed verkocht. Moeders, die kleding voor deze kinderen aanschaffen vinden de uitstraling van het product te volwassen met een te hoog glamour gehalte. - SuperTrash Girls laat een kans liggen bij de doelgroep tussen de 12 en 16 jaar. Deze meiden komen niet op de kinderafdeling van de Bijenkorf of voelen zich niet aangetrokken door de huidige presentatie van het merk, ondanks dat het product wel bij hun wensen aansluit. ONDERZOEKSVRAAG Hoe ziet een retail environment eruit voor SuperTrash Girls gericht op Jonge Fashionista’s tussen de 12 en 16 jaar? – DEELVRAGEN: Wat is de identiteit van SuperTrash Girls? Wie zijn de Jonge Fashionista’s tussen de 12 en 16 jaar die SuperTrash Girls wil aanspreken? Wat zijn de (heersende) tiener trends en ontwikkelingen binnen de mode-industrie? - Het RETAIL CONCEPTBOEK geeft richtlijnen en dient als inspiratiebron voor het ontwikkelen van een retail omgeving voor SuperTrash Girls. Architecten en interieurontwerpers kunnen dit boek gebruiken voor het uitvoeren van het winkelconcept. In het boek worden richtlijnen gegeven voor kleur, materiaal, interieur, verlichting, productpresentatie, locatie, indeling, service en events.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingAMFI - Amsterdam Fashion Institute
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2015
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk