De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Gevarieerd winkelaanbod : hoelang is dat nog houdbaar?

Rechten:

Gevarieerd winkelaanbod : hoelang is dat nog houdbaar?

Rechten:

Samenvatting

QUOTE 1 “[In deze scriptie onderzoek ik] wat fast fashion allemaal te weeg brengt, of het daadwerkelijk voor eentonigheid zorgt en welke invloed het heeft op de winkelstraten en het koopgedrag van de consument.” – QUOTE 2 “Fast fashion is niet meer uit het straatbeeld te denken. Ketens zoals H&M, Zara, Mango en Primark veranderen wekelijks van collecties en blijven de consument telkens weer prikkelen om nieuwe kledingstukken te kopen. Hierdoor blijven de kledingkasten alleen maar groeien met kleding die we eigenlijk niet nodig hebben. Als we om ons heen kijken zien we steeds meer mensen met dezelfde kleding lopen en zien we op veel plekken dezelfde ketens. Daarom luidt mijn vraagstelling: Gevarieerd winkelaanbod, hoelang is dat nog houdbaar?” QUOTE 3 “[Want als dit zo doorgaat] zal er een onpersoonlijke eenheidsworst ontstaan. Dit zorgt ervoor dat er geen onderscheid meer is tussen verschillende kledingstijlen, identiteit en kledingwinkels zullen allemaal hetzelfde kledingaanbod hebben zonder beleving en persoonlijke aandacht voor de consument.”

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2014
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk