De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

B2B inkoopoptimalisatie binnen de lederwarenbranche

Rechten:

B2B inkoopoptimalisatie binnen de lederwarenbranche

Rechten:

Samenvatting

PROBLEEMANALYSE Momenteel wordt er in de lederwarenbranche erg traditioneel ingekocht. Retailers gaan veelal zelf naar showrooms en inkoopbeurzen, of agentschappen nemen vaak incomplete collecties (door gebrek aan ruimte bij vervoer) mee naar hun klanten om zo tot een inkooporder te komen. Dit kost erg veel tijd en geld. Wegens de crisis zijn retailers in de modebranche genoodzaakt te bezuinigen op elke vorm van kosten en men moet zo efficiënt mogelijk te werk te gaan om het hoofd boven water te houden. Hierdoor wordt er als eerste bezuinigd op personeelskosten en zullen eigenaren deze werktijden zelf in moeten vullen. Dit leidt tot beperkte tijd voor het inkoopproces. Een goede oplossing hiervoor is om retailers vanuit hun eigen winkel de inkopen te laten doen, digitaal en op een visuele manier. ONDERZOEKSVRAAG Welke mogelijkheden zijn er om het inkoopproces in de lederwarenbranche te optimaliseren middels digitalisatie? DEELVRAGEN Hoe ziet de lederwarenbranche eruit? Wat is een digitaal platform? Wat zijn de mogelijkheden voor een digitaal inkoopplatform voor de lederwarenbranche? Wat zijn de gevolgen van een digitaal inkoopplatform in de lederwarenbranche?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingAMFI - Amsterdam Fashion Institute
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2014
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk