De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De beleving van fast fashion en slow fashion : onderzoeksrapport naar de beleving die de Nederlandse consument bij fast fashion en slow fashion heeft.

Rechten:

De beleving van fast fashion en slow fashion : onderzoeksrapport naar de beleving die de Nederlandse consument bij fast fashion en slow fashion heeft.

Rechten:

Samenvatting

QUOTES: “Fast fashion ketens overheersen de huidige straatbeeld met laag geprijsde en trendy kleding. Althans, dit is wat de theoretische betekenis van fast fashion is. In de praktijk blijkt dat het overgrote deel van de consumenten fast fashion niet meer trendy vinden, maar functioneel.” - “Er is [echter] geen standaard beleving bij fast fashion en slow fashion.” - ONDERZOEKSVRAAG: Hoe beleeft de Nederlandse consument fast fashion en slow fashion? - DEELVRAGEN: (1) Wat zijn fast fashion en slow fashion en hoe is het ontstaan? (2) Hoe beleeft de Nederlandse consument de kwaliteit (levensduur) en de verkoopprijzen van fast fashion en slow fashion en wat is de gewenste beleving? (3) Hoe beleeft de Nederlandse consument de gebruikte materialen en productie van fast fashion en slow fashion en wat is de gewenste beleving? (4) Hoe dragen al die belevingen bij aan de algehele beleving die de Nederlandse consument van fast fashion en slow fashion heeft? (5) Welke belevingen zijn belangrijk bij de besluitvorming tot aankoop van fast fashion en slow fashion?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2015
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk