De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Meten is weten : offline tracking technologieën voor de Nederlandse mode-industrie

Rechten:

Meten is weten : offline tracking technologieën voor de Nederlandse mode-industrie

Rechten:

Samenvatting

ONDERZOEKSVRAAG: Hoe kan de offline retailer in de mode-industrie in Nederland het winkelgedrag van de consument analyseren gelijkwaardig aan de mogelijkheden die de online retailer heeft? - DEELVRAGEN: (1) Wat is de huidige retail situatie in Nederland? (2) Hoe analyseert de online retailer zijn consument en hoe wordt er op deze resultaten ingespeeld? (3) Is het gebruik van tracking technologieën bruikbaar om offline winkelgedrag te analyseren? (4) Hoe zit het met de privacy van de consument? (5) Wat vind de consument van de opkomst van de offline tracking technologieën? - QUOTE: “Met de nieuwe technologieën hoeft de offline retailer niet langer meer achter te blijven. Tracking technologieën zoals WiFi tracking, advanced camera technologie en beacons maken het voor de offline retailer mogelijk om nauwkeurige analyses te maken van winkelgedrag. […] Het winkel- en koopgedrag is ten slotte bepalend voor de toekomst van niet alleen de webwinkels maar vooral voor de fysieke winkels.”

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2015
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk