De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

E-luxury onderzoek : de manier waarop luxemerken zich online moeten presenteren

Rechten:

E-luxury onderzoek : de manier waarop luxemerken zich online moeten presenteren

Rechten:

Samenvatting

QUOTE: “De luxesector is een bijzondere sector en moeilijk te definiëren. Het kan gekarakteriseerd worden met behulp van de volgende woorden: hoge prijs, exclusiviteit, prestige en schaarsheid. Luxe branding biedt een kwalitatief hoog product gekoppeld aan een uitstekend niveau van dienstverlening aan klanten die op zoek zijn naar plezier, ervaring maar ook naar sociale identificatie. Het internet daarentegen, is een massamedium dat gebruikt wordt door ruim 3.035 miljoen mensen wereldwijd. Op het eerste gezicht zou het een paradox zijn dat een luxemerk zichzelf op het internet zou presenteren.” ONDERZOEKSVRAAG Hoe kunnen luxemerken zichzelf het beste online presenteren en dezelfde merkbeleving bieden als in een fysieke winkel en trouw blijven aan hun exclusieve merkidentiteit? DEELVRAGEN (1) Wat is de definitie van luxe? (2) Welke stimulatoren hebben de luxemarkt gevormd zoals hij nu is? (3) Wat heeft het internet de luxemarkt te bieden? (4) Hoe belangrijk is het internet voor de hedendaagse consument? (5) Wat is de nieuwe markt voor luxe? (6) Hoe groot is de macht van generatie ‘Y’? (7) Hoe kan luxe haar exclusiviteit waarborgen? (8) Hoe ziet de toekomst van luxe eruit?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2015
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk