De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een omnichannel aanpak voor de retail : met de bijenkorf als casus

Rechten:

Een omnichannel aanpak voor de retail : met de bijenkorf als casus

Rechten:

Samenvatting

QUOTES: [Er] worden vier fases van retailing onderkend: single channel retail, multichannel retail, cross channel retail, en omnichannel retail. De meeste organisaties lopen deze fases achtereenvolgens door. Zodra er een nieuw kanaal is toegevoegd heeft de organisatie tijd nodig om te kunnen wennen aan het nieuwe kanaal en om kennis en ervaring met dit nieuwe kanaal op te doen.” - ”[In] Fase 4, omnichannel is [er een] naadloze integratie van de online en offline kanalen, waarbij de klant centraal staat. Als omnichannel verder wordt geanalyseerd dan blijkt het te zijn opgebouwd uit de volgende elementen: de klant staat altijd centraal met ultieme service; de klantbeleving wordt als uitgangspunt genomen en geanalyseerd; de doelstellingen en strategie van de organisatie zijn volledig gericht op de klant.” ONDERZOEKSVRAAG Wat houdt een omnichannel aanpak voor de retail in en welke randvoorwaarden kunnen een rol spelen bij het succesvol implementeren van die aanpak? DEELVRAGEN (1) Welke trends in de retail hebben raakvlakken met omnichannel? (2) Welke redenen zijn te onderkennen om te kiezen voor een omnichannel strategie? (3) Uit welke elementen is een omnichannel strategie opgebouwd? (4) Hoe heeft de Bijenkorf invulling gegeven aan de omnichannel aanpak?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2015
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk