De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De effectiviteit van marketingtechnieken : een experimenteel onderzoek naar de invloed van marketingtechnieken – zoals prijs en productbeoordeling - op de attitude en koopintentie van de consument

Rechten:

De effectiviteit van marketingtechnieken : een experimenteel onderzoek naar de invloed van marketingtechnieken – zoals prijs en productbeoordeling - op de attitude en koopintentie van de consument

Rechten:

Samenvatting

ONDERZOEKSVRAAG: “In hoeverre hebben marketingtechnieken – zoals prijs en productbeoordeling - invloed op de attitude en koopintentie van de consument? DEELVRAGEN: (1) Wat is onbewuste beïnvloeding? Wie is hier vatbaar voor? Worden koopbeslissingen bewust of onbewust verwerkt? In hoeverre beseffen consumenten dat zij worden beïnvloed? Hoe kunnen marketing professionals consumenten beïnvloeden? Wat stuurt het koopgedrag in een omgeving waarin consumenten constant door mediaprikkels worden beïnvloed? - (2) Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de klassieke en de hedendaagse marketingtechnieken die invloed kunnen hebben op het consumentengedrag? (3) Welke marketingtechnieken kunnen er in de toekomst verwacht worden? CONCLUSIE: Geconcludeerd kan worden dat het voor de attitude ten opzichte van een kledingstuk en de koopintentie van de consument niet uitmaakt of de consument wordt beïnvloedt door middel van een marketingtechniek als prijs. Wel maakt het voor de koopintentie uit of er een productbeoordeling wordt gebruikt. Deze conclusie kan voor belang zijn voor het opzetten van marketingstrategieën in de modebranche.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2015
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk