Game Ethics and Real‐Time Mobile Gaming
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Game Ethics and Real‐Time Mobile Gaming
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Game Ethics I started with analyzing the problem, so I could create a singular research questions “What is an ethically correct business model and useable for games?” Secondly I needed to figure out what I required to learn to answer the research question. This created the “learning questions”. For Game Ethics this meant I had to learn about what defines ethics and how I could measure these. I needed to learn about what kind of business and revenue models exist. What parts of a game should be sold. To top it all off I found out I needed some feedback from consumers, so I also had to create a survey. At the start of the themes I define the learning questions. With the learning questions in place I could actually research the subject. for Game Ethics I have split the learning questions in multiple categories. Each category became a subchapter, having multiple subsections where I find answers to the learning questions. RealTime Gaming Also starts off with defining the research question: “ How do I create a realtime online multiplayer game on Android? ”. As for the learning questions, I needed to look for known solutions. Finding the correct game engine to use, but also what kind of service for the online aspects I could use. After making these decisions I still had some learning questions how I could implement the API.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Game Development |
Afdeling | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2015 |
Type | Bachelor |
Taal | Engels |