De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

You tube voor modemerken

Rechten:

You tube voor modemerken

Rechten:

Samenvatting

ONDERZOEKSVRAAG Hoe kunnen laagsegment modemerken YouTube strategisch inzetten om hun doelgroep te bereiken? EINDPRODUCTEN Een digitale interactieve*) handleiding voor modemerken uit het laagsegment over YouTube + een mini-case waarin de handleiding wordt toepas voor CoolCat. RELEVANTIE Sociale media worden steeds vaker en beter strategisch ingezet als marketingkanaal. Vooral de merken met een jonge doelgroep kunnen niet meer om sociale media marketing heen. Voor tieners is YouTube op Facebook na het meest gebruikte kanaal, maar juist daar zijn de meeste modemerken dus nog niet aanwezig. PROBLEEMDEFINITIE Modemerken uit het laagsegment zetten YouTube niet strategisch in en missen daardoor een enorme kans tieners te bereiken. DOELEN De modemerken bewust maken van YouTube en het YouTube gebruik van de tieners. De modemerken laten zien welke merken het goed doen en wat dat hen oplevert. De modemerken uitleggen hoe ze op een strategische manier content kunnen verzinnen en in kunnen zetten voor YouTube.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingAMFI - Amsterdam Fashion Institute
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2016
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk