De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

#hashtagnation : marketing to the instageneration

Rechten:

#hashtagnation : marketing to the instageneration

Rechten:

Samenvatting

QUOTE “Instagram focust zich volledig op beeldmateriaal en richt zich voornamelijk op de mobiele gebruiker. Het sociaal media kanaal heeft een grote invloed op het koopgedrag van Nederlandse tienermeisjes. Deze groep is zo’n 5,9 procent van de totale Nederlandse bevolking en bevindt zich voornamelijk op hogere en middelbare scholen. Zij zijn de meest waarschijnlijke Instagramgebruikers binnen Nederland en gaan door middel van het sociaal media kanaal mode op een andere manier consumeren. Zij houden steeds meer rekening met de foto die geplaatst wordt op Instagram en de enige kleding die zij nog willen kopen zijn items die vertaald kunnen worden in een ervaring op het sociaal media kanaal. Zij hebben verfijnde communicatiemiddelen en het zijn sociale netwerkers. De focusgroep leeft is een tijdperk van ongeduld en de visualisering in hun gedrag neemt toe. Dit maakt beeldmateriaal het juiste communicatiemiddel om hen te bereiken.” DOEL Het doel van dit onderzoek is de Nederlands moderetailers te informeren over de invloed die Instagram heeft op het aankoopgedrag van de Nederlandse tienermeisjes. Met als uiteindelijk doel de retailers beter in beeld te brengen op Instagram en hierdoor de band met de klanten te versterken, het verkeer naar de website te leiden en de afzet te bevorderen. ONDERZOEKSVRAAG “Hoe kunnen Nederlandse moderetailers in het laag/midden segment inspelen op de invloed die Instagram heeft op het aankoopgedrag van de Nederlandse vrouwelijke tieners van 15 tot en met 20 jaar oud?” DEELVRAGEN Wat is Instagram en hoe is het ontstaan? Wat is de invloed van Instagram op de modewereld? Wie is de vrouwelijke digitale focusgroep met de leeftijd van 15 tot en met 20 jaar? Hoe wordt Instagram ingezet door de Nederlandse tienermeisjes? Hoe verloopt het aankoopproces van de Nederlandse tienermeisjes? Hoe zetten moderetailers in het laag/midden segment Instagram in en met welk doel? WEBSITE Het product van dit onderzoeksrapport is een consultancybureau in de vorm van een website: http://instadventure5.webnode.nl. - INSTAdventure biedt vier verschillende diensten, namelijk: het ontwikkelen van een persoonlijk contentplan, het op maat maken van een adviesrapport, trainingen en cursussen voor het hele team en een informatierapport over de focusgroep.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2016
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk