Cognitieve flexibiliteit bij psychose: bachelor thesis over interventies die de cognitieve flexibiliteit bij jongeren met een vroege psychose verbeteren bij de zorglijn vroege psychose
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Cognitieve flexibiliteit bij psychose: bachelor thesis over interventies die de cognitieve flexibiliteit bij jongeren met een vroege psychose verbeteren bij de zorglijn vroege psychose
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Door beperkingen in cognitie, o.a. in cognitieve flexibiliteit (CF), ervaren jongeren met een vroege psychose vaak problemen in participatie in studie en werk. In opdracht van de Zorglijn Vroege Psychose (ZVP) van het Academisch Medisch Centrum (AMC) Amsterdam is gezocht naar een interventie ter verbetering van CF bij de cliëntpopulatie van de ZVP, jongeren (16-30 jaar) met een vroege psychose. Uitgezocht is welke interventies effectief zijn in het verbeteren van CF, of deze geschikt zijn voor implementatie bij de ZVP en of deze aansluiten bij de cliëntpopulatie. Deze bachelor thesis is onderdeel van een groter onderzoek naar het effect van interventies die CF verbeteren op participatie Methode: Op basis van een literatuuronderzoek zijn evidence based interventies gekozen, deze zijn door de projectgroep beoordeeld op toepasbaarheid voor de ZVP. Geschikte interventies zijn in een pilotstudie op aansluiting bij de cliëntpopulatie getoetst. D.m.v. individuele evaluatiegesprekken en een focusgroep is de mening van vijf cliënten van de ZVP achterhaald

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Ergotherapie |
Afdeling | Gezondheid |
Jaar | 2015 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |