De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De toekomst van de winkel : de winkel van de toekomst : een onderzoek naar de toegevoegde waarde van de fysieke winkel met oog op de toekomst - vanuit de consument

Rechten:

De toekomst van de winkel : de winkel van de toekomst : een onderzoek naar de toegevoegde waarde van de fysieke winkel met oog op de toekomst - vanuit de consument

Rechten:

Samenvatting

QUOTE “Voor zowel goedkope als luxe producten gaan consumenten nog graag naar de winkel. De winkels die producten daartussen aanbieden, het middensegment, zien hun omzet wegvloeien naar de grote spelers op internet.” ONDERZOEKSVRAAG Hoe kan de fysieke winkel van toegevoegde waarde zijn voor de consument binnen een omnichannel bedrijfsstrategie? DEELVRAGEN 1.Wat houdt een omnichannel aanpak in voor de fysieke winkel? 2. Wat zijn de consumententrends in (fashion)retail en in hoeverre zijn deze van invloed op het fysieke winkellandschap? 3. Welke (technologische) middelen zijn er beschikbaar en in welke mate dragen deze bij aan het leveren van toegevoegde waarde voor de consument? 4. Wat is de visie van de consument op de fysieke winkel van de toekomst? INHOUDSOPGAVE HOOFDSTUK 1. Introductie. – HOOFDSTUK 2. Een omnichannel bedrijfsvoering en de gevolgen voor de fysieke winkel. - 2.1 Het begrip ‘omnichannel’. - 2.2 Het belang van een omnichannel bedrijfsvoering. - 2.3 De rol van de fysieke winkel binnen een omnichannel bedrijfsvoering. – HOOFDSTUK 3. Toekomstige consumententrends en de invloed op de fysieke winkel. - 3.1 De consument is ongrijpbaar. - 3.2 De consument is alwetend. - 3.3 De consument verwacht maatwerk. - 3.4 De consument wil steeds meer doen in minder tijd. - HOOFDSTUK 4. Beschikbare technologieën en de toegevoegde waarde voor de consument. - 4.1 De integratie van Big Data in de fysieke winkel. - 4.2 Het gebruik van interactieve media in de fysieke winkel. - 4.3 Het toevoegen van ‘gemak’ binnen de fysieke winkel. – HOOFDSTUK 5. De toekomst van de fysieke winkel en de visie van de consument. Conclusie. - Bronvermelding

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingAMFI - Amsterdam Fashion Institute
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2016
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk