De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Pretty Real : hoe kan H&M Lingerie door middel van een meer realistische beeldtaal inspelen op de behoefte van Generatie Z meiden tussen de 16 en 20 jaar oud?

Rechten:

Pretty Real : hoe kan H&M Lingerie door middel van een meer realistische beeldtaal inspelen op de behoefte van Generatie Z meiden tussen de 16 en 20 jaar oud?

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “Ik zie een gat in de markt waar nog niet door commerciële merken wordt ingespeeld op de vrije mentaliteit onder Generatie Z. De meer nichemarktmerken durven zich wel toe te spitsen op een specifiekere of afwijkende beeldtaal.” “Al snel kom ik erachter dat er zeker behoefte is aan meer realisme onder een grote groep.” “Dear H&M : jullie zijn constant aan het vernieuwen: iedere week ligt er een nieuwe collectie in de winkel en wordt er direct ingespeeld op trends. De beeldtaal van jullie huidige lingeriecampagnes is daarentegen ouderwets en communiceert een aspiratieniveau waarin een grote doelgroep zich niet herkent.” “Die gladgepoetste modellen kennen we nu wel.” ONDERZOEKSVRAAG Hoe kan H&M Lingerie door middel van een meer realistische beeldtaal inspelen op de behoefte van Generatie Z meiden tussen de 16 en 20 jaar oud? DEELVRAGEN • Wie is Generatie Z en wat houdt deze vrije mentaliteit in? • Wie is het meisje, haar identiteit en imago? • Hoe kan H&M Generatie Z aanspreken? • Wie is visueel concept X?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Jaar2016
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk