De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe kan een succesvol protheselingerie-merk ontwikkelt worden, zodat de stoffige en medische merkbeleving die deze lingerie met zich meebrengt doorbroken kan worden?

Rechten:

Hoe kan een succesvol protheselingerie-merk ontwikkelt worden, zodat de stoffige en medische merkbeleving die deze lingerie met zich meebrengt doorbroken kan worden?

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “Tijdens mijn stage had ik een meeloop-dag in de winkel van Hunkemöller, daar werd mij tot twee keer toe de volgende vraag gesteld: ‘Verkopen jullie ook hippere protheselingerie?´. – [Het antwoord was:] ‘Nee!’” “Bij Otte kun je terecht voor al jou protheselingerie. Het nieuwe merk die voor het eerst naast expertise en functie ook stijl en verjonging in de protheselingerie-branche brengt. Lingerie waarin vrouwen zich weer zichzelf voelen en gezien mogen worden. Taboe doorbrekend en ongecompliceerd, protheselingerie wordt toegankelijk.” ONDERZOEKSVRAAG Hoe kan een succesvol protheselingerie-merk ontwikkelt worden, zodat de stoffige en medische merkbeleving die deze lingerie met zich meebrengt doorbroken kan worden? RELEVANTIE Borstkanker komt steeds vaker voor. 1 op de 7 vrouwen krijgt borstkanker en dit zal alleen maar toenemen. Met een schatting van ruim 20.000 diagnoses in 2020. Gespecialiseerde merken met jarenlange ervaring als ABC breastcare en Susa geven zelf al aan dat zij in een tijd zijn blijven hangen waarbij de ziekte vooral voorkwam bij 50 plussers. Maar dat de grote vraag naar mode de afgelopen tijd steeds groter is geworden. Mede omdat de leeftijd van deze doelgroep is gedaald. De oktober borstkankermaand stond niet voor niks in het teken van jonge vrouwen met borstkanker. Otte bediend deze jongere ongehoorde doelgroep. VOOR WIE Een jonger wordende doelgroep (ex)borstkanker patiënten, dit betreft een groep van 20% onder de 50 jaar. Deze vrouwen hebben één gemeenschappelijke deler, zij leven in het nu. Zonder een blik naar achter en zonder een blik vooruit, dit is hun kracht. EINDPRODUCTEN Een brandbible met daarin een brandbook en conceptbook verwerkt. Deze laat zien waar Otte voor staat. De fotoshoot en het bijbehorende teaser filmpje vangen het gedachtengoed van Otte en dienen het gevoel over te brengen op inspiratie niveau.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingAMFI - Amsterdam Fashion Institute
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2016
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk