WAAROM LEZEN ZE NIET GEWOON?! Een onderzoek naar de invloed van Taalgericht geschiedenisonderwijs op taalontwikkeling en historische kennis van 4-havo leerlingen.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
WAAROM LEZEN ZE NIET GEWOON?! Een onderzoek naar de invloed van Taalgericht geschiedenisonderwijs op taalontwikkeling en historische kennis van 4-havo leerlingen.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Praktijkonderzoek naar de vraag in hoeverre de receptieve en productieve taalontwikkeling en historische kennis van leerlingen van havo 4 worden verbeterd door de toepassing van de didactische uitgangspunten van Taalgericht vakonderwijs, te weten: context, interactie en taalsteun, en hoe beleven deze leerlingen die toepassing?

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Leraar Geschiedenis |
Afdeling | Onderwijs en Opvoeding |
Jaar | 2015 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |