De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

A new definition of an online fashion collection presentation executed by MISBHV

Rechten:

A new definition of an online fashion collection presentation executed by MISBHV

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “Door sociale media en technologie zijn modeshows opengebroken voor het grotere publiek. Live streams maken het mogelijk direct mee te kunnen kijken naar modeshows zonder dat je erbij bent. De doelgroep van MISBHV geeft aan dit fantastisch te vinden, aangezien zij een grote interesse hebben in de nieuwste collecties maar helaas niet in de mogelijkheid zijn deze shows fysiek mee te maken doordat ze niet uitgenodigd zijn. Daarnaast profiteren niet alleen consumenten hiervan, maar ook professionals zoals retailers en journalisten die fysieke shows niet altijd mee te kunnen maken door grote afstanden, tijd en geld. Helaas zijn live streams nog niet op het niveau waarop ze zouden moeten zijn. Er wordt aangegeven dat de catwalk streams saai zijn om naar te kijken, van slechte kwaliteit en de kleding niet goed te zien is doordat er een te grote afstand is tussen de modellen en de camera die het vastlegt.” “Wat er dus in grote lijnen gebeurt op het gebied van modeshows is een verschuiving in het publiek.” “De toekomst van de fashion show ligt online. Daarnaast is het van belang in te spelen op de hype wanneer deze gecreëerd wordt en de consument evenals de mode-industrie te betrekken bij collectie presentaties.” ONDERZOEKSVRAAG: Hoe ziet een online collectie presentatie eruit voor het merk MISBHV? DEELVRAGEN over MISBHV 1. Wat is de merkidentiteit van MISBHV? (in beeld en communicatie) 3. Hoe zien de huidige collectie presentaties eruit van MISBHV? 4. Wat is het doel van een collectie presentatie voor MISBHV? 5. Waarom is het een kans voor MISBHV om een collectie online te presenteren? DEELVRAGEN over DE DOELGROEP 1. Wie is de doelgroep van MISBHV? (behoeften en interesses, vrije tijd, online gedrag, favoriete merken, hun mening over -online- collectie presentaties?) DEELVRAGEN over ONLINE COLLECTIE PRESENTATIES 1. De geschiedenis tot heden van collectie presentaties 2. Wat is een online collectie presentatie? 3. Waarom is een online collectie presentatie relevant in het huidige mode systeem? 4. Wat wordt er al gedaan op het gebied van online presentaties? 5. Door welke middelen kan een online collectie presentatie uitgevoerd worden?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2017
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk