De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

YungSmib x Format : an influencer community as a mediator between a brand and its future-consumer

Rechten:

YungSmib x Format : an influencer community as a mediator between a brand and its future-consumer

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “Deze [groep] jongens [uit de Bijlmer]onderscheiden zich van de anderen d.m.v. kleding, en vormen een groep die 'Smib' heet. Ik besluit om verder in te zoomen op deze groep, aangezien zij een duidelijke structuur hebben, en wellicht een eigen identiteit […]” “Format: [is an] independent retailer offering a balanced collection of unique streetwear of big and starting brands at an affordable price.” “Who Format wants to reach: in their current communication they have a clear focus: young streetwear-minded teenagers.” “What Format stands for: Format embraces brands that represent independent youth-culture from the street.” “Whats the prob? Format’s general brand-awareness is relatively low and their communication could be more inspiring. As a result they are seen as just a retailer.” ONDERWERP Opkomende groepen in de Bijlmer van jonge, creatieve jongens met een innovatieve blik op mode, muziek en cultuur. ONDERZOEKSVRAAG Welke invloed hebben opkomende tribes in de Bijlmer op de identiteit en het kleedgedrag van jongeren in dit deel van de stad? SUBVRAGEN Welke tribes zijn er te onderscheiden in de Bijlmer en met welke tribes zijn deze verbonden? Hoe verhouden deze groepen zich tot elkaar? Welke verschillen en overeenkomsten zijn er waarneembaar op het gebied van identiteit, rituelen en stijlcodes?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
Opleiding
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Lectoraat
Gepubliceerd in
Jaar2017
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk