De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Balenciaga Essence : een nieuw concept voor de parfumlijn van Balenciaga

Rechten:

Balenciaga Essence : een nieuw concept voor de parfumlijn van Balenciaga

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “Parfum is voor mij de meest toegankelijke vorm van luxe. Met name de komst van niche geuren waarbij vaak wordt gekozen voor een consistente branding per geur vind ik een interessant contrast met de geuren van de grote commerciele merken. Daarnaast zie je dat er bij veel merk een gat is tussen de branding van de parfumlijn en die van hun mode-identiteit wat voor een branding probleem zorgt.” “Het gebrek aan exclusiviteit van designer fragrances wordt versterkt doordat alle campagne uitingen op elkaar lijken.” “Het eindproduct is een nieuw concept voor de parfumlijn van Balenciaga.” BRAND BOOK BALENCIAGA In het brandbook is de identiteit van het merk Balenciaga vastgelegd. Het boek vormt de kern van het merk en geeft richtlijnen voor het ontwikkelen van nieuwe concepten en strategieën. CONCEPT BOOK BALENCIAGA ESSENCES Balenciaga Essences is het concept dat het gat tussen de mode-identiteit en de parfumlijn van Balenciaga opvult. - Naast dat dit concept zorgt voor een eenheid binnen het merk, is het ook gebaseerd op de rol van de creatief directeur binnen het merk en het wisselende imago. Dit conceptboek geeft inzicht in het idee achter het concept en de bijbehorende strategie. Daarnaast staat hierin beschreven hoe de campagne eruit ziet en hoe deze wordt toegepast.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingAMFI - Amsterdam Fashion Institute
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2017
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk