De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een kickstarter campagne van het merk Maeya voor tassen gemaakt van duurzaam vissenleer

Rechten:

Een kickstarter campagne van het merk Maeya voor tassen gemaakt van duurzaam vissenleer

Rechten:

Samenvatting

WIE? MAEYA Amsterdam is een mid-luxury tassenmerk dat ik samen met mijn partner Raoel heb opgericht. We focussen op het maken van unieke kwaliteitsproducten van onconventionele materialen, startende met het duurzame materiaal vissenleer. PROBLEEM Een uniek product is aanwezig maar omdat het nog een jong merk is, heeft het nog weinig naamsbekendheid en draait het weinig verkoop. Daarnaast is vissenleer een materiaal wat voor velen nog onbekend is. Aan mij is de taak om door middel van branding dit materiaal begeerlijk te maken en een podium te geven. OPLOSSING Om te kunnen groeien als bedrijf is het van belang dat we investeerders zullen vinden die ons kunnen steunen. Een Kickstarter video campagne is de oplossing om naamsbekendheid te genereren op globaal niveau en tegelijkertijd investeerders binnen te halen. Het geeft de kans om door middel van storytelling een product te kunnen verkopen en het vissenleer aantrekkelijk te maken. HOOFDVRAAG Hoe kan een Kickstarter campagne meer brand awareness genereren voor het jonge mid-luxury brand MAEYA Amsterdam? DEELVRAGEN 1. Wat is de merkidentiteit van MAEYA? 2. Wie is de doelgroep van MAEYA en wat zijn hun behoeften? 3. Wat zijn de succesfactoren van een slagende KS campagne en wat zijn de valkuilen voor een falende KS campagne?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2017
TypeBachelorscriptie
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk