De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

We want sustainable fashion too

Rechten:

We want sustainable fashion too

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “Duurzame kleding is een vorm van mode die zich afficheert als een duurzaam en hoogwaardig alternatief voor fast fashion. Mede doordat er een grote diversiteit is aan duurzaamheidproblemen kan duurzame kleding verschillende betekenissen hebben. De problemen variëren van het gebruik van giftige chemicaliën die in grond- en drinkwater terecht komen tot landbouwgrond wat uitgeput raakt, waterverspilling, slechte arbeidsomstandigheden en een alsmaar groeiende afvalberg.” “Een concrete definitie van duurzame kleding is er niet omdat het een breed begrip is.” ONDERZOEKSVRAAG In welke mate speelt duurzaamheid een rol in de aankoopbeslissing van kleding bij Nederlandse jongeren en hoe valt dit te verklaren? DEELVRAGEN 1. Wat is ‘Duurzame Kleding’? En hoe definiëren jongeren duurzame kleding? 2. Hoe ziet de huidige markt eruit op het gebied van duurzame kleding voor jongeren? 3. Welke factoren beïnvloeden het aankoopgedrag van Nederlandse jongeren? 4. Wat zijn de strategieën op dit moment en in de nabije toekomst in de mode-industrie die bij kunnen dragen om duurzame kleding bij jongeren aan te sporen? INHOUDSOPGAVE //1. Inleiding / 1.1. Aanleiding / 1.2. Doelstelling / 1.3. Product / 1.4. Onderzoeksvraag / 1.5. Deelvragen / 1.6. Methodologie / 1.7. Opzet. - //2. Duurzame kleding in het algemeen / 2.1. Wat is duurzame kleding? / 2.2. Hoe definiëren jongeren duurzame kleding? / 2.3. Conclusie //3. De huidige markt op het gebied van duurzame kleding / 3.1. Algemene modesector / 3.2. Analyse Nederlandse duurzame mode-mkb’ers : product; plaats; prijs; promotie / 3.3. Conclusie //4. Koopgedrag van Nederlandse jongeren / 4.1. Aankoopfrequentie / 4.2. Huidig koopgedrag met betrekking tot duurzaamheid / 4.3. Conclusie //5. Strategieën in de mode-industrie om duurzame kleding bij jongeren aan te sporen / 5.1. De overheid / 5.2. Duurzame mode-mkb’ers: jongeren inspireren; huren / 5.3. Conclusie //6. Eindconclusie, aanbevelingen. - Bibliografie

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2017
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk