De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

How to be different? Succesvolle strategieën naar de behoefte van generatie X voor nieuwe moderetailers in het middensegment

Rechten:

How to be different? Succesvolle strategieën naar de behoefte van generatie X voor nieuwe moderetailers in het middensegment

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “De stage die ik heb gelopen bij een Nederlands retailbedrijf heeft mij kritisch naar de mode doen kijken. Voor experimenteren is geen tijd. Ontwerpen worden continu hergebruikt en designs van andere ketens worden bijna letterlijk gekopieerd. Winst is de belangrijkste graadmeter in de ontwikkeling van collecties.” “Nederlandse retailers zullen zich blijven focussen op een zo hoog mogelijke omzet en fast fashion zal blijven bestaan. Maar hoe kunnen nieuwe retailers leren van de fouten die de huidige retailers maken? Wat zijn de mogelijkheden om een bedrijf op te richten die hier juist tegenin gaat? Hoe kunnen ze een onderscheidend merk op de markt brengen?” ONDERZOEKSVRAAG Hoe kunnen nieuwe Nederlandse moderetailers zich voor generatie X onderscheiden, in de al zo verzadigde Nederlandse markt? DEELVRAGEN 1. Hoe ziet het huidige moderetail-landschap eruit? 2. Waar liggen kansen voor retailers in het huidige mode-landschap? 3. Hoe kunnen Nederlandse moderetailers voor generatie X onderscheidend zijn? 4. Hoe onderscheiden succesvolle moderetailers zich? 5. Hoe kunnen moderetailers strategieën uit andere industrieën toepassen die aansluiten op de behoeften van generatie X?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2017
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk