De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Van start-up naar volwassen organisatie : hoe kan een retailer zich binnen de modeindustrie ontwikkelen?

Rechten:

Van start-up naar volwassen organisatie : hoe kan een retailer zich binnen de modeindustrie ontwikkelen?

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “Het doel van dit onderzoek is om ondernemers en managers binnen modebedrijven te helpen de ontwikkeling, continuïteit en winstgevendheid van hun bedrijf te waarborgen. Omdat de mode een creatieve industrie is ligt de nadruk vaak op de ontwerpprocessen en innovatie, maar het op de juiste manier inrichten van een bedrijf en de juiste strategieën en business modellen toepassen is minstens zo belangrijk.” “Omdat [de kledingindustrie] vraagt om creativiteit en flexibiliteit zal er altijd een bepaalde mate van chaos zijn. Een omgeving waarin je opereert kan je namelijk niet veranderen, maar de manier waarop jij je bedrijf inricht om in deze omgeving te opereren wel.” ONDERZOEKSVRAAG Van start-up naar volwassen organisatie: Hoe kan een mode retailer zich blijven ontwikkelen? DEELVRAGEN 1. Hoe zien de ontwikkelingsstadia van een bedrijf eruit? 2. Welke elementen vormen samen de diverse organisatiestructuren? 3. Hoe ziet de industrie waarin moderetailers opereren eruit? 4. Welke organisatiestructuur past het beste bij de omgeving waarin de moderetailer opereert?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2017
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk