De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Van core business naar nieuwe marktsegmenten :welke strategie kan gehanteerd worden voor de uitbreiding van een modebedrijf?

Rechten:

Van core business naar nieuwe marktsegmenten :welke strategie kan gehanteerd worden voor de uitbreiding van een modebedrijf?

Rechten:

Samenvatting

QUOTE “De mode-industrie is een steeds veranderende industrie met grote concurrentie. Hierdoor moeten bedrijven zich continu ontwikkelen en uitbreiden. De groei van een bedrijf wordt gelimiteerd door de markt, dus om te blijven innoveren passen modebedrijven een diversificatiestrategie toe. Deze strategie geeft mogelijkheden door de lancering van nieuwe producten in onbekende marktsegmenten. Diversificatie wordt gezien als een strategie om succesvol te blijven en te overleven. Het is om deze reden dat in deze thesis onderzocht wordt welke diversificatiestrategieën gehanteerd worden in de modebranche.” ONDERZOEKSVRAAG Welke strategieën kunnen modebedrijven hanteren om naast de core business een nieuw marktsegment aan te boren? DEELVRAGEN 1. Wat zijn de verschillende manieren om een nieuw marktsegment aan te boren? 2. Vanuit welk strategisch oogpunt besluiten modebedrijven om te diversifiëren? 3. Wat zijn de voorwaarden en risico’s van het toepassen van een diversificatiestrategie? 4. Welke invloed heeft een moedermerk van een modebedrijf op de submerken en andersom? 5. Welke invloed heeft het aanboren van een nieuw marktsegment op huidige consumenten van een modebedrijf? ARTIKEL Het artikel werd geschreven met de lezers van de tijdschriften Textilia of Management Scope (MGMT) voor ogen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingAMFI - Amsterdam Fashion Institute
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2017
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk