Instagram als marketingkanaal : hoe kunnen dameskleding webwinkels een groter publiek bereiken door Instagram in te zetten als marketingkanaal?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Instagram als marketingkanaal : hoe kunnen dameskleding webwinkels een groter publiek bereiken door Instagram in te zetten als marketingkanaal?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
QUOTES “Uit mijn onderzoek is gebleken dat er een kloof is tussen wat de doelgroep, jonge vrouwen tussen 18 en 24 jaar oud wil zien op Instagram van Nederlandse webwinkels van dameskleding en wat Nederlandse webwinkels van dameskleding daadwerkelijk laten zien.” ONDERZOEKSVRAAG Hoe kunnen dameskleding webwinkels een groter publiek bereiken door Instagram in te zetten als marketingkanaal? DEELVRAGEN 1. Hoe wordt Instagram ingezet als marketingkanaal? 2. Wat is de relatie tussen Instagram en de mode industrie? 3. Wat zijn de succesfactoren en valkuilen voor het gebruik van Instagram door dameskleding webwinkels? INHOUDSOPGAVE ONDERZOEK Onderzoeksvoorstel ; Inleiding HSTK 1: Online Marketing: 1.1 Definitie van marketing / 1.2 Traditionele marketing en online marketing / 1.3 Social media marketing / 1.4 (Online)marketing op Instagram HSTK 2: Instagram En De Mode Industrie: 2.1 Instagram en modemerken / 2.2 Instagramstrategieën en modemerken HSTK 3: Succesfactoren En Valkuilen: 3.1 Succesfactoren Instagramgebruik dameskleding webwinkels / 3.2 Valkuilen Instagramgebruik dameskleding webwinkels / 3.3 Succesvolle Instagrampagina’s van dameskleding webwinkels Conclusie; Bijlagen ; Bibliografie INSTAGRAMSTRATEGIE Het product voortkomende uit het onderzoek is een Instagramstrategie die kan worden ingezet door dameskleding webwinkels met als doel om een groter publiek te bereiken. INHOUDSOPGAVE INSTAGRAMSTRATEGIE HSTK 1: Onderzoeksrapport: 1.1 Het onderzoek / 1.2 De uitkomsten. - HSTK 2: Opzet strategie. - HSTK 3: Concrete Instagram strategie: 3.1 Kwaliteit boven kwantiteit / 3.2 Content en onderschrift / 3.3 Modellen en bloggers / 3.4 Gebruik Instagramverhaal / 3.5 Engagement. - HSTK 4: Creatieve invulling: 4.1 The New Icon. - Conclusie

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | AMFI - Amsterdam Fashion Institute |
Afdeling | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2017 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |