Pasvorm verbetering
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Pasvorm verbetering
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
QUOTES “Door de lichaamsveranderingen van vrouwen en gedateerde antropometrische gegevens, sluit het maatvoeringsysteem niet meer aan op de lichaamsvormen van de vrouw. Bovendien mist de consistentie binnen maatvoeringsystemen en zijn mensenlichamen niet lineair te graderen, waardoor huidige gradaties ook niet bijdragen aan een goede pasvorm.” ONDERZOEKSVRAAG Op welke manier kan er beter ingespeeld worden op een goede pasvorm in kleding van de vrouwen in Nederland? DEELVRAGEN 1: Welke factoren dragen bij aan een goede pasvorm? 2: Welke lichaamsvormen typeren de vrouw en hoe verhoudt dit zich tot pasvorm en maatvoering? 3: Welke pasvorm problemen worden er ervaren vanuit het perspec¬tief van de vrouwen en de industrie? 4: Op welke manier kan de pasvorm van kleding voor vrouwen verbeterd worden? INHOUDSOPGAVE HSTK 1: Inleiding. - HSTK 2: De factoren van een goede pasvorm. - HSTK 3: Lichaamsvormen, pasvorm en maatvoering. - HSTK 4: Pasvormproblemen vanuit de vrouwen en de industrie. - HSTK 5: Manieren om de pasvorm in kleding te verbeteren. - HSTK 6: Eindconclusies en aanbevelingen ARTIKEL Het artikel ‘Pasvorm in kleding een groot probleem’ is geschreven met de doelgroep van het vaktijdschrift Fashion United voor ogen.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | AMFI - Amsterdam Fashion Institute |
Afdeling | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2017 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |