Toewerken naar occupational justice door het aangaan van een samenwerking tussen het Shammah Centre en een Nederlandse school
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Toewerken naar occupational justice door het aangaan van een samenwerking tussen het Shammah Centre en een Nederlandse school
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Aanleiding: Facilitation and Participation of Disadvantaged Groups (FAPADAG) is een organisatie die kleine projecten steunt ten behoeve van de participatie van benadeelde en onderdrukte groepen in de maatschappij. Een van de projecten is het Shammah Centre, een school in een sloppenwijk van Nairobi. Het Shammah Centre voorziet kansarme kinderen van onder andere educatie en basisbehoeften. Het schoolgebouw van het Shammah Centre voldoet op dit moment echter niet aan de wettelijke eisen, waardoor het bestaansrecht in het geding komt. Het recht tot het volgen van onderwijs voor kinderen komt daardoor in gevaar. Het aangaan van een samenwerking tussen het Shammah Centre en een Nederlandse school is van belang om bewustwording over occupational injustice teweeg te brengen, wat dient te leiden tot het realiseren van daadwerkelijke veranderingen in het Shammah Centre. Doelstelling: In dit afstudeerproject wordt de basis gelegd voor een (duurzame) samenwerking tussen het Shammah Centre en een Nederlandse school om toe te werken naar occupational justice

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Opleiding | Ergotherapie |
Afdeling | Gezondheid |
Jaar | 2017 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |