De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Merkidentiteit Aura : schoonheid voor een betere wereld

Rechten:

Merkidentiteit Aura : schoonheid voor een betere wereld

Rechten:

Samenvatting

QUOTE “Big idea: aandacht creëren omtrent maatschappelijke onderwerpen door middel van de regenboog kleuren in modefotografie. - AURA speelt hiermee in op het belang van de millennial doelgroep die aangeven niet gevoelig te zijn voor sobere advertenties van maatschappelijke organisaties. De boodschap komt vaak plat en zwaar op hen over. Dit heeft een tegenwerkend effect. AURA brengt met haar kleurrijke formule verandering hierin. De uitingen zijn vriendelijker, maar de boodschap blijft even serieus.” “AURA is twee jaar geleden gelanceerd door middel van een website maar heeft weinig uitingen en is nog niet bekend binnen de mode-industrie. Dit is een probleem.” “AURA zet zich in voor jong mode talent en wil hen onder de aandacht brengen bij het grotere publiek.” ONDERZOEKSVRAAG Op welke manier kan AURA als beginnend [fotografen]collectief het beste een maatschappelijke boodschap aan de beelddenkende millennials uiten? BRAND BOOK Dit boek is tot stand gekomen door het initiatief van modefotograaf Jasper Abels. Twee jaar geleden zijn de eerste plannen over de oprichting van AURA ontstaan. Er was gebrek aan identiteit en een kloppend merk verhaal. Dit boek legt kort en bondig de merkidentiteit uit waar AURA voor staat. - INHOUDSOPGAVE: Uitdaging; Doelgroep; Visie; Identiteit; Doelstellingen; Concept; De zes gezichten; Big idea; Beeldtaal; Tone of voice; Logo; Typografie; Kleurgebruik

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2017
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk