De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Co-marketing tussen denimmerken & denimweverijen

Rechten:

Co-marketing tussen denimmerken & denimweverijen

Rechten:

Samenvatting

QUOTES "Vandaag de dag, januari 2018, is het belangrijk voor een denimmerk om het verhaal achter de spijkerbroek te vertellen en daarmee transparant te zijn over het productieproces van een spijkerbroek. Niet elke consument is geïnteresseerd in de ontwikkelingscyclus van een spijkerbroek, maar aan bewustwording van wat men koopt wordt steeds meer waarde gehecht." "Steeds meer denimmerken en denimweverijen slaan de handen in één middels co-marketingstrategieën. Een goed voorbeeld hiervan is het Nederlandse denimmerk Denham the Jeanmaker in samenwerking met [stoffenmaker] Candiani Denim." "[…] co-marketingstrategieën tussen merk en denimweverij gaan verder dan alleen bewustwording bij de consument. Het merk kan middels transparantie een waarde toevoegen aan het product en de consument kan met deze informatie meer kennis opdoen." ONDERZOEKSVRAAG Wat is de toegevoegde waarde van een co-marketingstrategie tussen een denimmerk en een denimweverij voor beide partijen en de consument? INHOUDSOPGAVE //HSTK 1: Onderzoeksplan //HSTK 2: Wat is een co-marketingstrategie en hoe wordt dit toegepast door denimmerken? - 2.1 Definitie.- 2.2 Co-marketingstrategieën. - 2.3 Co-marketing door denimmerken. - 2.4 Denimweverijen & Denimmerken. - 2.5 Conclusie //HSTK 3: Wat zijn de beweegredenen om een co-marketingstrategie op te zetten? - 3.1 De denimweverij. - 3.2 De consument. - 3.3 Het denimmerk. - 3.4 Conclusie //HSTK 4: Op welke manieren kan een denimmerk een co-marketingstrategie opzetten en wat zijn de valkuilen en succesfactoren? - 4.1 Voordelen co-marketing. - 4.2 Nadelen co-marketing. - 4.3 Valkuilen co-marketing. - 4.4 Succesfactoren co-marketing. - 4.5 Conclusie //HSTK 5: Conclusie /Begrippenlijst /Bibliografie

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2018
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk