De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Milieubewuste mode voor generatie Z

Rechten:

Milieubewuste mode voor generatie Z

Rechten:

Samenvatting

QUOTES “Er zijn veel ambities ten aanzien van duurzaam produceren, maar de acties blijven achter, en dit komt ook door de niet-kritische consument.” “Mijn eigen generatie (generatie Y) is opgegroeid met de fast fashion industrie en is naar eigen zeggen ‘verpest’. Generatie Y is lui en eigenwijs en wil wel verantwoord doen, maar alleen als ze er zelf ook beter van wordt. “ “Onderzoeken wijzen uit dat jongeren behorend tot Generatie Z heel anders denken dan hun voorgangers […]. Generatie Z is de koopkracht van de toekomst, maar wat vindt deze generatie van milieuvervuiling met betrekking tot de kledingindustrie en wat is hun kennis met betrekking tot milieuvervuiling in de kledingindustrie?” “Het is tijd om het imago van duurzame mode te veranderen. Laten we trendy, humoristische, betaalbare , duurzame mode maken die de jonge consument aanspreekt.” DOELSTELLING Het doel van dit onderzoek is om inzicht te verkrijgen in de kennis van generatie Z ten aanzien van milieuvervuiling binnen de kledingindustrie en het aandeel milieubewuste kleding aankopen onder generatie Z te vergroten. ONDERZOEKSVRAAG In hoeverre is generatie Z bewust van de milieuvervuiling in de kledingindustrie tijdens de aankoop van kleding? DEELVRAGEN - Wat zijn de milieuvervuilende effecten in de kledingindustrie en wat is milieubewuste kleding? - Wie zijn generatie Z en wat zijn de kenmerken van generatie Z? - Wat is het huidige koopgedrag van generatie Z? - Wat is de betekenis van milieubewuste kleding voor generatie Z? - Hoe uit zich dat in het koopgedrag? CONCEPTBOEK “Bananas – Be Bananas” Concept. - Missie Visie. – USP. – Doelgroep. - Tone of voice. – Collectie. – Materialen. – Communicatie. –Website. – Winkel. - Hangtags Bags. – Concurrentie. BUSINESS MODEL CANVAS Het business model canvas is opgesteld vanuit het conceptboek. Het laat zien aan wie de klant is van Bananas hoe deze wordt bereikt en wat ervoor nodig is om de value proposition van Bananas te verwezenlijken.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2018
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk