De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Bro, beter ga je originaten : de ondernemersfilosofie van The Originators in de mode

Rechten:

Bro, beter ga je originaten : de ondernemersfilosofie van The Originators in de mode

Rechten:

Samenvatting

QUOTES "In dit onderzoek wordt een subcultuur, die is voortgekomen uit de nostalgische 90-er jaren hiphopcultuur, geanalyseerd. Daarbij is het idee ontstaan dat de modemerken die binnen deze subcultuur worden opgericht, wel eens veelbelovend zouden kunnen zijn als één van de eerste alternatieven voor het over-gekapitaliseerde modesysteem van vandaag de dag. - Door de individuen van de subcultuur en een van hun modemerken vanuit dit oogpunt te benaderen, wordt er geanalyseerd welke kwalitatieve elementen ze precies in die positie zou brengen." "The Originators in dit onderzoek zijn the originators (NL: scheppers, ontwerpers) van de hiphopcultuur van de nieuwe generatie (jongeren geboren in de jaren '90 en vroege jaren '00), door de hiphopcultuur uit hun jeugd bewust te herinterpreteren in de context van vandaag." WOORDVERKLARING Originaten >ww: o·ri·gi·na·ten >volt. deelwoord: georiginate / definitie: (iets) creëren of introduceren / "Door te originaten blijft men niet hangen in het voorspelbare cliché." / synoniemen: creëren, bedenken, vormen, ontdekken, in beweging zetten, oprichten, pionieren, introduceren, inspireren, teweegbrengen. DOEL Het doel van dit onderzoek is om modeondernemers binnen een over-gekapitaliseerd modesysteem nieuw inzicht te bieden in de alternatieve ondernemersfilosofie van The Originators. Hiermee wordt geprobeerd om degenen met een soortgelijke ambitie verder te helpen, en bij te dragen aan één van de eerste stappen in de richting van een vriendelijker modesysteem in de toekomst. ONDERZOEKSVRAAG Wat onderscheidt de ondernemersfilosofie van The Originators vandaag de dag binnen de moderetail? DEELVRAGEN (1) Wat mogen we ons voorstellen bij wie The Originators zijn? (2) Welke unieke krachten bundelen zich binnen de tribe? (3) Hoe worden de unieke krachten binnen de tribe doorgevoerd in hun modemerken?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2018
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk